17 Ocak 2014 Cuma

Gloria



Şilili yönetmen Sebastián Lelio'nun yazıp yönettiği 'Gloria' boşanmış ve yaşı ilerlemiş bir kadının cinsel arayışlarını anlatıyor.Filmin başrolünde Paulina García (Gloria) yer alırken yardımcı rolde ise Sergio Hernández karşımıza çıkıyor.Film Berlin Film Festivalinde En İyi Kadın Oyuncu (Best Actress Silver Berlin Bear) ödülünü kazanmıştı.Özellikle izlemeden önce Paulina García'nın performansıyla ilgili övgü dolu sözler duyduğum film benim için tam bir hayal kırıklığı oldu.

 

Dul ve iki çocuklu olan Gloria tek başına yaşamaktadır.Akşamları kendi gibi yaşı ilerlemiş olan insanların katıldığı bir nevi eş bulma partilerine giden Gloria ilerlemiş yaşına rağmen cinselliğinden vazgeçmeyen bir kadındır.Tanıştığı kendi gibi yaşlı bir erkekle ilişki yaşamaya başlayan Gloria için her şey istediği gibi gitmez.

 

Film; alışılmışın dışında ve özgür ruhlu kadın olan Gloria üzerine yoğunlaşıyor.Onun yaptığı her hareket,gösterdiği her tepki karakterinin bir yönünü ortaya koyuyor.Derin bir karakter oluşturduğuna inanmadığım yönetmen ele aldığı konuları da iyi işleyemiyor.Gloria karakterini çok derin ve farklı yorumlayanlar olacaktır.Fakat bana kalırsa sığ ve sıradan kalıplarla oluşturulmuş bir karakter.Filmi izlerken, yönetmenin ne yapmak istediğini ve bazı izleyicilerin neyden çok etkilendiğini çok iyi anladım.Alışılmışın dışında bir karakter profili çizen film baş karakteri ve ahlaki sorgulamasıyla beğenenlerini içine almış.Filmin tam da bu yönleri beni tam aksine içine alamadı.O yüzden Gloria benim için vasat bir karakter filminden ileride değil.

 

 

Filmin vasat senaryosuyla da ilgili büyük sorunlarım var.Ele aldığı konuları karakter üzerinde iyi analiz edemeyen yönetmenin anlatımı da bir o kadar vasat.Ayrıca Gloria ile komşuları arasında geçenlerinde çok havada kaldığına inanıyorum.Sebastián Lelio ise film boyunca vasat bir yönetmenlik ortaya koyuyor.

 Filmi izlemeden okumayın

Filmin en etkileyici ve kendini bana sevdiren tek sahnesi Rodolfo'nun Gloria'yı otelde yalnız bırakıp gittiği yerdi.Rodolfonun buradaki tercihi gerçekten derin ve etkileyici bir biçimde ele alınmıştı.

 Filmi izlemeden okumayın

 

Filmi oyuncularına gelirsek o da benim beklentimin altında kaldı.Paulina García karakterini iyi yorumlasa da sadece o kadarla kaldı.García'nın performansında abartılacak hiçbir şey göremedim.Nedense fena olmayan bir performansın üzerine cesur sahneler eklenince o performansın değeri bir andan insanların gözünde tavan yapıyor hele ki oyuncu yaşı ilerlemiş biri ise... Öte yandan yardımcı roldeki Sergio Hernández'i ise oldukça beğendim.Artık filmin içindeki etkinliği Paulina García kadar yok diye mi kimse adını anmadı bilemiyorum.Sadede gelecek olursak 'Gloria' benim için kalıcılıktan uzak ,vasat bir karakter filmi olarak kaldı.


PUAN:6.3   NOT:C+







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder